Men du mår väl bra?

publicerat i Allmänt;
Men du mår väl bra?
Du ser så lycklig ut. 
Du verkar oftast glad.
Det är bara att rycka upp sig. 
Ja men någon medicin lär väl hjälpa? 
Det finns de som har det värre, 
 
 
Många som lider av ångest och är deprimerade får höra dessa meningar som jag skrivit här uppe.
Och massor med fler påståenden.. 
 
Först och främst, ni kan bara ta och hålla igen käften, för uppenbarligen vet ni ingenting om det. 
Då hade ni aldrig yttrat dessa meningar till någon som är sjuk.. 

Vaddå sjuk? du har ångest. Det är väl ingen sjukdom!? 
Jo det är det. Det är inget man valt, inget man vill ska drabba någon!!
 
Att få sån panik att du inte vet vart du ska ta vägen, bokstavligt talat, att du gör upp flyktplaner så fort du kommer in i en byggnad, att gå omvägar ute för att vissa ställen klarar du inte av att passera. 

 
 
 
Att en kämpar för allt vad man är värd, för att få det bättre. 
 
Jag kämpar, ofta i motgång. Men jag har gett mig fan på att jag ska bli bra. 
Det här kommer låta så kontstigt.
Men att må dåligt är för mig inte ett alternativ. 
Jag vill kunna jobba heltid på mitt jobb, 
Jag vill ha mer energi till V (Även om han de veckor han är hos mig får all min energi, och det är med glädje han får den) 
 
Jag vill leva på som vanligt. 
Jag vill bli frisk, helst igår.. Helst hade jag aldrig velat bli sjuk. 
Men här är jag nu.
 
 Jag kommer må bra. 
Men jag måste ha tålamod, och låta allt ta sin tid. 
Jag är rädd att jag stressar på ibland, 
 
 
Men, jag är på jobbet på halvtid, jag klarar av att gå på affären, jag klarar av att åka tåg, 
Jag har varit och köp en bil själv. 


Så jag har kommit en bra bit på vägen, det måste jag säga. 
Men som sagt, jag måste låta tiden sköta sitt.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monika:

Så bra skrivet, starkt och tydligt <3 Som du skriver - Du kommer att klara det men självklart ska du ta den tid du behöver <3 Jag vet att du är en kämpe och en fantastisk person, vän och mamma <3

Svar: <3
sofiajernste.blogg.se

Kommentera inlägget här :