Tacksam.

publicerat i Allmänt;
Kan inleda med att vill ni inte läsa om min son, min lycka, min mamma , min pojkvän och min lillebror  så kan ni sluta läsa nu! :)
 
 
Som ni vet så har jag kämpat med min ångest ett tag.
För tillfället är jag tillbaka på jobbet på halvtid.
Och det är helt ärligt väldigt jobbigt, men jag kämpar på..

Det här med att gå på affären är fortfarande jobbigt, och jag använder helst självscanningen.. ett steg i taget kallar man det väl?


Hur som helst, mitt i allt detta så har jag otroligt mycket stöd.
Jag har min son, som ger mig den bästa kämparglöden och viljan.
Som jag tror läser mig bättre än vad jag själv gör. För mitt i allt kan han komma fram och ge mig en kram.
Den lilla killen har ett så otroligt stort hjärta!

Sen har jag F, som stöttar mig i allt!
Han får mig att tro på att jag är bra. (vilket jag ibland glömmer bort att jag är)
Och han har hjälpt mig att rensa bort saker jag faktiskt inte behöver här i lägenheten.
Och när det bli jobbigt för mig och jag börjar gråta så stannar han upp, kramar om mig tills jag lugnat ner mig igen.
Och sen pushar han mig att fortsätta.
Jag tänker på det ofta, hur en annan person kan hjälpa en så pass mycket.
 
Han dömer mig aldrig, får mig att skratta så jag gråter.
Frågar mig ofta hur jag mår.
En massa små saker, som betyder mer för mig han vad han tror.
 
Och sen har vi mamma.
Min älskade älskade mamma! 
Vilken tur jag har som får ha henne som mamma. 
Hon må vara 50 mil bort, men hon är alltid bara ett samtal eller sms bort. 
Ett otroligt stöd, som kämpar, och hjälper mig mer än vad hon tror. 
 Vi träffas allt för sällan, och det är så jobbigt, men när vi väl träffas är det som om det vore igår vi träffades senast. 
 
Och min lillebror.
Min kloka smarta lillebror. 
Han som kan verka lugn och tillbakadragen, som egentligen inte är det. 
Han säger bara inte saker i onödan. 
Honom träffar jag ju aldrig heller. 
Men det är samma sak där. 
När vi väl gör det, är det som om det var igår.
Han är en kille som vill att folk ska bli rättvist behandlade. 
Han är en fantastisk vän till sina vänner, en fantastisk morbror till min son,
Och en helt fantastisk lillebror. 
 
 
 
Jag får mycket stöd av många, ingen tvekan om den saken. 
Många hör av sig och frågar hur jag mår. 
Och jag vill att ni ska veta att jag verkligen uppskattar det. 
Ni är underbara allihopa. 
 
Ett steg i taget, så fixar jag nog detta! 
Kram på er. 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monika:

Styrkekramar <3 Ses imorgon :D

Svar: Kram! Det gör vi! :)
sofiajernste.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Älskar dig för evigt, för alltid. För den du är, precis som du är. <3

Svar: Älskar dig med <3
sofiajernste.blogg.se

Kommentera inlägget här :