Tisdag

publicerat i Allmänt;
Hallå, hur mår ni? 
 
Själv kämpar jag på. 

Jag är för tillfället sjukskriven. 
Det jag istället gör hemma är att träna rätt mycket på det som är jobbigt för mig just nu. 

Och idag gjorde jag ett väldigt stort framsteg. 
Sen min ångest kom tillbaka har en av mina största rädslor/fobier varit att gå på affären. 
Alltså, ja ni förstår problemet. Man behöver ju handla mat, och annat för att livet ska fungera. 
Men, det har varit ett stort problem för mig.

Det enklaste har ju varit när folk varit med mig på affären, har jag inte haft möjlghet så har någon fått prata med mig i telefonen, vilket inte har varit optimalt, men det har funkat. 

Men när ingen kunnat prata med mig i telefonen heller så har jag använt självscanningen på ICA. 
Och det har väl i princip funkat. 
Men det har varit stressande, men samtidigt så har jag inte behövt ha folk bakom mig när man står i kö.
Vilket är det som är det ABSOLUT jobbigaste för mig när jag handlar. 

Hur som helst...
Idag for jag på willys, och handlade utan självscanning, utan att ha någon med mig och utan att prata med någon i telefonen. 

Jag var så lycklig när jag kom ut från affären. Alltså, det var såklart otroligt påfrestande och jag var på riktigt helt slut när jag kom till bilen. MEN, jag klarade det!!!!
 
För vissa är detta kanske jättelöjligt. men för mig var detta en stor vinst. 
Att försöka styra om livet för att anpassa det för att undvika saker är inte min grej. 
Jag gillar det inte. 
Och folk som känner mig vet att jag älskar att träffa folk, att jag tycker om att gå på affären osv. 

iallafall, löjligt för er kanske, men sån jädra lycka för mig.
Jag ska ta mig ur detta.
Och så var det med den saken.

Men som jag skrev i ett tidigare inlägg,
jag måste låta det ta den tid som behövs, och inte stressa fram något resultat.

Kram på er, ni är toppen.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monika:

Du är toppen Pippi <3 Starkt gjort :)

Svar: Tack Monika <3
sofiajernste.blogg.se

Kommentera inlägget här :