Att fatta beslut, som är viktiga för en själv.

publicerat i Allmänt;
Jag går bara rakt på sak i detta inlägg.
 
Jag har valt att sluta med alkohol. 
mitt mål är 1 år, för att sen förhoppningsvis fortsätta.
Jag är bara så less på att alkoholen ofta förknippas som det som är kul.
 
Det finns massor med alkoholfria drinkar, som är riktigt goda, och det finns en massa annat 
gott som du kan dricka..
Är du sugen på öl? Välj en alkoholfri. 
Är du sugen på vin? Välj alkoholfritt vin. 
 
Jag är otroligt nöjd med mitt beslut, och jag är väldigt stolt över mitt beslut.

Kom ihåg att det ena inte behöver utesluta det andra, jag vill mer än gärna fortfarande gå på fester, träffa nytt folk och bara umgås, bara det att jag nu väljer att göra det utan alkohol i kroppen. 
Men jag tror att det lätt blir så att folk tänker att den personen dricker ju inte, så den vill nog ändå inte komma.

Jag väljer att sluta med alkohol, jag väljer inte att gå i ide, som sagt det ena utesluter verkligen inte det andra.

Anledningen till att jag har valt att vara alkoholfri 1 år är för att jag känner på mig att jag och min kropp kommer att må bättre av detta. 
 
Någonting som jag dock började förbereda mig på i samma sekund som jag tog mitt beslut, var att vara redo på att folk kommer dra sina egna slutsatser om varför jag slutar. 
Och jag vet att många kommer tror att jag är gravid (det har jag redan fått höra)
 
Det är jag alltså INTE, vill bara klargöra det. 

Jag tycker dock det är otroligt fascinerande att man "måste" ha ett skäl till att sluta, enligt andra alltså. 
Nej, så är det inte. Jag kände bara att jag fick nog, och jag väljer att prioritera andra saker i mitt liv. 

Nej, vet ni vad? 
Jag tror att jag kommer ha minst lika kul utan alkohol, om inte mer. 
Hejdå baksmälla. 
 
 
 
 
God alkoholfri drink med smak av vattenmelon, som jag drack på midsommar. 
 
 
 
Ha en bra kväll!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monika:

Ett klokt val och bra resonemang Pippi :D Jag vet att det går att ha roligt utan alkohol, det är så jag brukar välja då jag far på Rockabilly till exempel. Senast i lördags på Wheels höll jag igång på "dansgolvet" (asfalten) till Pepita Slappers. Roligast har jag då jag är nykter när jag far på nöjen :)
Kram

Svar: Tack! Ja, det lite det som är tanken.
haha, ja det kan jag tänka mig, du är en hejare på att hålla igång dansgolvet! :D
sofiajernste.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Ett av dina bästa beslut! Helt rätt för dig just nu. Låt alla andra spekulera, det är deras problem. You go girl! <3

Svar: Verkligen! Jo, jag vet, men jag måste bara nämna det ändå!

Tack mamma <3
sofiajernste.blogg.se

Kommentera inlägget här :