Vad ska jag göra?

publicerat i Allmänt;
Jag är så trött.. 
 
På senaste har min hjärna gått på högvarv. 
Jag sover urdåligt, och ligger och funderar , så sömnen blir väldigt drabbad. 
När V är hos mig är mitt fulla fokus på honom under hela tiden han är vaken. --
När han somnat så flyger tankarna iväg igen!
 
Jag är anställd på mitt jobb fram tills i höst. 
Vad ska jag göra sen? 
Ska jag utbilda mig till något, eller ska jag bara söka jobb. 
vad ska jag söka för jobb, eller vad ska jag utbilda mig till. 
Vart kommer jag befinna mig i mitt liv i höst? 
 
Vet jag vad jag vill göra? 
Nej, inte riktigt.

Jag känner att jag är den där 15:åringen eller var jag 16? var nog 16 när jag valde till gymnasiet. (gick om 1 år) 
Hur som helst, jag känner mig lika förvirrad nu, som jag gjorde då, när jag skulle välja linje på gymnasiet. 
Då valde jag handels, gick en månad och sen hoppade jag av. 

året efter sökte jag igen, jag sökte till Media i Piteå.
Men jag blir inget inom media. 
 
Men vad ska jag bli? vad vill jag bli, och vill jag utbilda mig just nu? 
 
detta upptar verkligen mina tankar för tillfället. 
Jag vet inte riktigt vad jag ska bli när jag blir stor. 
 
Jag tror att jag kanske behöver ventilera detta med någon, så kanske man kan få sova någon gång! 
 
Ja, jag vet inte. 
Behövde ventilera mig lite grann. 
Och är det någon som har ett tips på vart jag kan gå och prata med någon angående detta så lämna gärna lite tips!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma R:

Kontakta en studievägledare, dom kan hjälpa dig att med vilka yrken som passar utifrån vad du är intresserad av osv :-)

Svar: Ja, jag får söka rätt på en! :)
sofiajernste.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Monika:

Arbetsförmedlingen kan ju hänvisa till coacher som ska hjälpa dig att hitta din väg. Kom ihåg att du har rätt till extra stöd via arbetsförmedlingen eftersom du har psykisk ohälsa ibland. Alla som har olika funktionsnedsättningar har också rätt till hjälp. Vid arbetsförmedlingen brukar det finnas en avdelning som har psykolog med fler som hjälper att kartlägga vad som kan passa just dig. Kolla om ni har det där :) Kom ihåg att du hinner utbilda dig senare i livet om du känner att det blir för tungt just nu att satsa på det.
Hoppas du hittar stödet som hjälper dig framåt och ger dig ro att slappna av och sova <3

Svar: Det ska jag absolut kolla upp! :)
Ja just nu vet jag inte riktigt om utbildning är något som fungerar!
Kommer säkert på en lösning, så småningom! :)
sofiajernste.blogg.se

3:e kommentar, skriven , av Monika:

https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Stod-och-service/Funktionsnedsattning.html

https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Stod-och-service/Stod-och-insatser-A-O/Stod-och-matchning.html#1

Kommentera inlägget här :