ångest.

publicerat i Allmänt;
Att lida utav ångest. 
 
 
Jag har på senaste varit dålig på att skriva. 
För det första har jag haft mycket som hänt runt mig, och sen så kom min ångest tillbaka. 

Det här att leva med ångest tar verkligen på en.. 
Så här jobbigt har det inte varit sen jag bodde i piteå. 
Dvs över 3 år sen.. 

Men nu nådde jag botten. 
Men det jag gjorde rätt denna gång var att söka hjälp nästan direkt. 

För nu är jag inte ensam längre. 
Jag har det absolut viktigaste i världen att ta hand om. 
Jag har ett barn som litar på mig. 

Och det med all rätt. 
Jag vet att det inte går, men jag vill skydda honom från allt ont här i världen. 
Jag vill att han kommer fram till mig och ber mig om hjälp, för det tänker jag göra.. 
För jag fixar det. han är min ögonsten. 

Så, det jag gör nu är att jag kämpar och krigar. 
Jag tränar på det som är jobbigt för mig, vilket är att vara bland folk, speciellt folk jag inte känner. 
Som att tex gå på affären. 

Det viktigaste för mig är att jag inte viker mig. 
För jag SKA fixa detta. 
Jag intalar mig detta, för någonstans innerst inne, så behöver jag den här stöttningen för mig själv. 

Jag har också otroligt mycket stöd, överallt. 

Det är en jobbig väg att gå, det vet jag. 
För jag har gått denna väg förut. 
;Men jag fixade det då, och jag kommer fixa det nu. 
Jag måste bara låta det få ta den tid som krävs. 

Jag hejar på oss alla som går igenom detta, det visar sig på olika sätt för alla. 
Men vi har alla ett gemensamt mål. 
Och vi fixar det. 
För vi är starka. Vi kan detta. 

Så för alla som kämpar där ute. GE INTE UPP. 
Det blir bättre. även om det ibland kan vara svårt att se. 

Kram till er <3

Kommentera inlägget här :