Borta för länge. Igen...

publicerat i Allmänt;

Hallå! 


Här har det återigen ekat tomt ett bra tag.. 

Men utan motivation är det svårt att ta sig i kragen för att sätta sig ner och blogga..

Hoppas ni hade en bra jul och ett bra nyår! 
Det hade jag :) 

Dagen före jul åkte jag upp till F och vi såg på uppesittarkvällen med F's kompis. 

På julaftonsmorgonen öppnade vi julklappar. 
Min kära pojkvän prickade verkligen rätt med alla julklappar :) 

Efter det gjorde vi oss klara och åkte mot hans syster.
Vi kom dock inte riktigt hela vägen.. eller ja, vi gjorde det, men bilen fick bi lämna i ett dike, för det var glashalt, så vi så vi gled ner! 
Det var ju dock inte så långt till hans syster så då gick vi resten av vägen! :) 
Efter maten och att vi sett på Kalle (och bärgaren hade hjälpt oss upp med bilen) 
Så åkte vi till F's kollega! 
Supertrevligt! 
Sen tog vi det bara lugnt juldagen och annandagen.. 
den 27 jobbade jag igen, sen hämtade jag V för att åka upp till F igen, 
Där fick V öppna alla julklappar som tomten hade råkat lämna där! 
Det var en väldigt nöjd son jag hade då kan jag meddela! 
28 åkte vi upp till mamma och Norrbotten! 
Där hade Vi full rulle som vanligt! Haha, 

Tanken var att vi skulle sova hos mamma fram tilll nyårsafton, för att sen checka in på hotell! 
Men F vart allergisk mot mammas katter, så vi åkte dit en dag tidigare! :) 
På nyårskvällen var vi ut och åt, och gick sen tillbaka till hotellet, där sövde vi V, sen spelade jag och F spel, vid 12 slaget tittade vi på fyrverkerierna från hotellrummet och skålade med alkoholfri champagne (dricker fortfarande inte alkohol, 19/12 var det 6 månader sen jag slutade, och ångrar det inte för en sekund!) 

1 januari åkte vi hem igen, men då var V sjuk, så vi stannade hemma på måndagen, och då blev även jag sjuk, och har nu varit sjuk i en vecka, trodde jag blivit bättre, men imorse när jag vaknade insåg jag att denna förkylning tog en svängom till..

Men men, idag är vi iaf hemma och vilar jag och V, då hans förskola har planeringsdag idag! 
Så vi myser, leker med alla nya leksaker och har det väldigt bra! 

Haha,ja om någon läst hela detta inlägg så vill jag önska er en bra dag! Kram på er 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Longevity - en blogg om hälsa:

Ha en bra dag du med

Svar: Tack! :)
sofiajernste.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Ha en fin dag!! (Upptäckte detta inlägg först nu)

Svar: haha. va!? så sent..
sofiajernste.blogg.se

Kommentera inlägget här :